maandag 21 november 2011

Een deftig tasje



Deze durf ik wel te plaatsen, aangezien mijn tante als het goed is mijn blog niet volgt haha.
Voor haar maakte ik dit chique uitgaanstasje. De buitenkant is van een babyribje gemaakt, de binnenkant gevoerd met katoen. Het patroontje haalde ik hier.
Vol enhousiasme begon ik met de plooitjes in de buitenstof, wat een afschuwelijk werk!


Voor de voering moest er eigenlijk ook geplooid worden. Ja daagaaaaaaggg.....
Dat kan sneller en makkelijker. Maar ja, als je dan zo eigenwijs als ik ben van het geplaveide paadje afstapt, dan moet je ook bepaalde stappen in het voren bedenken. Dát deed ik weer niet, dus de vlieseline is bijvoorbeeld pas opgestreken, toen de hele voering al in elkaar zat. Ach ja, het is ook een manier.


En de zelf bedachte rechthoekige vakjes voor op de voering? Waarom zou je die helemaal gaan uit meten, duplo werkt net zo goed!!!
  

Maar het resultaat mag er dan uiteindelijk toch zijn, al zeg ik het zelf. Het wachten is alleen nog op de bestelde lederen hengsels om het tasje ook daadwerkelijk mee te kunnen nemen.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...